Розвиток навичок дослідження у студентів молодших курсів інженерних спеціальностей методами теоретичної механіки
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.1.45.2015.34Ключові слова:
класична динаміка, дослідницькі навички, порівняльні методикиАнотація
Розроблено новий підхід до організації практичних занять для студентів молодших курсів інженерних спеціальностей технічних вузів, що сприяє формуванню у них початкових навичок самостійного дослідження. Для проведення комплексного навчального дослідження безпосередньо в рамках поточного навчального процесу застосовано порівняльні методики розв’язання задач класичної динаміки. Наведено приклад реалізації подібного підходу на основі одного з типових механізмів, характерних для навчальної практики базових інженерних дисциплін. Розгорнуто послідовність взаємопов'язаних завдань — етапів дослідження, де кожне наступне завдання логічно базується на попередньому і містить подальшу деталізацію у вигляді окремих задач. Спосіб розв’язання кожної задачі багаторазово змінюється за рахунок застосування різних теоретичних положень (теорем, принципів). Структура завдань дозволяє змінювати обсяг і зміст дослідження відповідно до навчальної програми дисципліни. Ключовим моментом методології дослідження є проведення порівняльного аналізу отриманих рішень і використаних методик. Принципи організації дослідження дозволяють застосовувати розроблений підхід не тільки в галузі теоретичної механіки, а й для інших технічних дисциплін механічних факультетів університетів та інститутів.
Завантаження
Посилання
Spenser, Ch. What can we learn from physics teachers in high scoring countries on the TIMSS and PISA international assessments? [Електронний ресурс] / Ch. Spenser // APS Physics: Forum on International Physics. — 2011. — Режим доступу: http://www.aps.org/units/fip/newsletters/201009/spencer.cfm (Дата звернення: 30.09.2014).
Веретільник, Т.І. Науково-методичні аспекти проведення практичних занять з теоретичної механіки / Т.І. Веретільник, Л.Д. Мисник, Б.А. Шеховцов // Вісн. Черкас. держ. технол. ун-ту. Сер.: Техн. науки. — 2013. — № 4. — С. 169—173.
Помогаев, В.М. Формы и методы самостоятельной работы студентов подготовительного факультета при изучении дисциплин естественнонаучного цикла / В.М. Помогаев // Вестник ТулГУ. Серия: Современные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных дисциплин. — 2011. — Вып. 10, Ч. 1. — С. 8—12.