Моделювання дорожнього руху для оптимізації транспортних потоків сучасного регіонального центра на прикладі м. Одеси
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.3.50.2016.10Ключові слова:
транспортні потоки, моделі транспортної мережі, пропускна здатність, вулично-дорожня мережа, транспортні засоби, організація дорожнього рухуАнотація
Сьогодні гостро стоїть проблема управління транспортними потоками, особливо в великих містах. Збільшення кількості транспортних засобів, як особистих, так і громадських, призвело до перевантаженості міських доріг, багатогодинних пробок, ускладнення руху пішоходів, збільшення кількості аварій і т.ін. Мета: Метою дослідження є оцінка можливості застосування імітаційних моделей для розв’язання проблем аналізу і оптимізації транспортних потоків. Для досягнення поставленої мети в середовищі імітаційного моделювання розроблено базу даних транспортної мережі. Матеріали і методи: Проблему аналізу і оптимізації транспортних потоків розглянуто на прикладі міста Одеси (Україна), проте отримані результати і рекомендації можуть бути легко адаптовані як для інших міст України, так і для міст більшості країн колишнього соціалістичного блоку. Особливості транспортних систем унеможливлюють побудову адекватної аналітичної моделі, яка б дозволила досліджувати варіанти управління цією системою і її характеристиками в різних умовах. У той же час імітаційне моделювання як метод дослідження подібних об’єктів є перспективним у розв’язанні цієї проблеми. Середовищем моделювання обрано пакет OmniTRANS як універсальний інструмент для моделювання дискретних, безперервних і гібридних систем. Результати: За допомогою програм OmniTRANS отримано модель дорожнього руху м. Одеси і інтенсивності руху транспортного потоку. У першому наближенні розглянуто і побудовано транспортну мережу центральної частини міста; без калібрування і імітації розроблено базу даних елементів транспортної мережі міста і показано, як вона може бути використана для розв’язання проблем аналізу й оптимізації транспортних потоків. Побудована з елементів створеної бази даних модель транспортної системи дозволяє змінювати ступінь детальності об’єктів і явищ, що модклюються, тим самим отримуючи моделі як макро-, так і мікрорівня.
Завантаження
Посилання
Treiber, M. Traffic flow dynamics: Data, models and simulation / M. Treiber, A. Kesting. — Heidelber: Springer, 2013. — 503 p.
Urban traffic networks: Dynamic flow modeling and control / ed. by N.H. Gartner, G. Improta. — Berlin: Springer, 1995. — 375 p.
Chowdhury, M.A. Fundamentals of intelligent transportation systems planning / M.A. Chowdhury, A.W. Sadek. — Boston: Artech House, 2003. — 190 p.
Ni, D. Traffic flow theory: Characteristics, experimental methods, and numerical techniques / D. Ni. — Amsterdam: Elsevier, 2016. — 396 p.
Захаров, Ю.И. Основные современные инструменты имитационного моделирования дорожных потоков / Ю.И. Захаров, Е.С. Карнаух // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. — 2014. — № 1. — С. 46—51.
Абрамова, Л.С. Постановка задачи адаптивного управления дорожным движением / Л.С. Абрамова, Н.С. Чернобаев // Вісник Донецького інституту автомобільного транспорту. — 2009. — № 1. — С. 7—12.
Григоров, М.А. Проблемы моделирования и управления движением транспортных потоков в крупных городах: монография / М.А. Григоров, А.Ф. Дащенко, А.В. Усов. — О.: Астропринт, 2004. — 269 c.
OmniTRANS: Transport Planning Software [Електронний ресурс] / DAT.Mobility. — 2014. — Режим доступу: http://www.omnitrans-international.com/en (Дата звернення: 11.06.2016).