Simulator program as a form of implementation of electronic teaching tools for self-study of foreign students at the stage of pre-university training
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.2.46.2015.35Keywords:
pre-university training, language training, electronic teaching tools, computer training facilities, introductory course, scientific style of speech, information environmentAbstract
Questions of empowerment the organization of classroom and extracurricular self-study of foreign students at the stage of pre-university training through the implementation of electronic teaching tools as a component of computer training facilities in educational process are considered. Classification of modern electronic teaching tools as a component of computer hardware training, developed on the basis of modern information and communication technologies is offered. Version of program-simulator "Introductory course" is offered. The program is created by means of WEB-programming and uses training material of introductory course. Introductory course is one of the most important elements of teaching of scientific style of speech within the language training for the foreign students at the preparatory faculty.
Downloads
References
Саенко, С.Л. Организация самостоятельной учебной работы студентов (к постановке вопроса) / С.Л. Саенко // Проблемы обучения иностранных студентов: поиски, находки, перспективы: Материалы международной научно-практической конференции, 14-16 июня 2000 г. — Одесса: Изд-во ОПУ, 2000. — С. 66—68.
Матвеева, Н. Поэтапная имплементация дистанционных технологий обучения на этапе предвузовской подготовки / Н. Матвеева, А. Савельев / Актуальні питання організації навчання іноземних студентів у європейському освітньому просторі: Міжнародна наук.-метод. конф., 13-16 травня 2014 р. – Тернопіль: Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2014. — С. 46—48.
Johnsen, S.K. Independent Study for Gifted Learners / S.K. Johnsen, K. Goree. — Waco, TX: Prufrock Press, 2005. — 49 p.
Савельев, А.А. Практические аспекты использования компьютерных технических средств обучения в учебном процессе на подготовительном факультете / А.А. Савельев, Н.М. Матвеева, Е.А. Чумакова / Шляхи реалізації кредитно-модульної системи організації навчального процесу і тестових форм контролю знань студентів: матеріали наук.-метод. семінару / під ред. Гогунського В.Д. — Вип. 10. — Одеса: Наука і техніка, 2015. — С. 96—101.
Karacapilidis, N. Novel Developments in Web-Based Learning Technologies: Tools for Modern Teaching / N. Karacapilidis. — Hershey, PA: Information Science Reference, 2010. — 401 p.
Пичкова, Л.С. Организация самостоятельной работы студентов как фактор формирования профессионально значимых компетенций [Електронний ресурс] / Л.С. Пичкова // Пути повышения конкурентоспособности экономики России в условиях глобализации: материалы конференции. — 2008. — Режим доступу: http://www.mgimo.ru/files/113958/113958.pdf (Дата звернення: 12.01.2015).
Колесников, А.Е. Формирование информационной среды университета для дистанционного обучения / А.Е. Колесников // Управління розвитком складних систем. — 2014. — Вип. 20. — С. 21—26.
Пашковская, С.С. Тест фонетических способностей в дифференцирующей модели обучения / С.С. Пашковская / Известия Самарского научного центра РАН. — 2009. — Т. 11, № 4(4). — С. 1032—1035.
Руденко-Моргун, О.И. Русский язык как иностранный на начальном этапе обучения в системе дистанционного обучения / О.И. Руденко-Моргун // Вестник ЦМО МГУ. — 1998. — № 1, Ч. 1. — С. 37—42.