Питання моделювання тихохідного ліфтового електродвигуна бііндукторного типу.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.70.2024.09

Ключові слова:

ліфт, тихохідний двигун, бііндукторний двигун, ліфтовий електропривод, безредукторний електропривод, математичний опис

Анотація

Більшість усієї електроенергії, яка використовується при експлуатації ліфтів, споживає ліфтовий електропривод, тому основна увага при проектуванні сучасних конструкцій ліфтів приділяється покращенню енергетичних характеристик саме лебідок та їх систем керування. Електроприводи пасажирських ліфтів, які експлуатуються, мають в своєму складі одно- або двошвидкісні асинхронні електродвигуни і черв’ячні редуктори. В сучасному ліфтобудуванні, є дві тенденції удосконалення електроприводів приводів машин, а саме забезпечення плавного розгону і гальмування робочого органу; перехід від електропривода, у якому застосовується механічний редуктор, до безредукторного приводу. Вказане дозволяє збільшити коефіцієнт корисної дії, за рахунок відмови від елемента з низьким коефіцієнтом корисної дії. Одним із шляхів вирішення проблеми синтезу сучасного безредукторного елеваторного електроприводу є можливість використання низькообертового електродвигуна бііндукторного типу (бііндукторного електродвигуна) з безобмотковим циліндричним ротором. В роботі проведено технічний аналіз вимог, які пред'являються до електроприводів пасажирських ліфтів. Зазначено переваги безредукторних ліфтових електроприводів та актуальні потреби в тихохідних приводних двигунах. Розглянуто можливість, у цій якості, застосування електричного двигуна бііндукторного типу з безобмотковим циліндричним ротором. Зазначено, що конструктивна схема бііндукторного двигуна забезпечує підвищення питомих значень потужності та моменту, це особливо важливо за знижених номінальних частот обертання безредукторних ліфтових лебідок. Розглянуто основні конструктивні параметри двигуна бііндукторного типу та запропоновано його еквівалентну структурну схему. Виконано математичний опис запропонованого електродвигуна, як складної електромеханічної системи з багатовимірними нелінійними об'єктами. Показано можливість переходу до спрощеної структурної схеми двигуна, яка, за низки припущень, дає змогу форматувати будь-яку передавальну функцію, як для керівного, так і для збурювального впливу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Shuangchang, F., Jie, C., & Xiaoqing, C. (2020). Analysis of the hidden danger for old elevator safety. 2020 3rd International Conference on Electron Device and Mechanical Engineering (ICEDME), 605–608. DOI: http://doi.org/10.1109/ICEDME50972.2020.00143.

Andrii Boiko, Elena Naidenko, Oleksandr Besarab & Mykyta Brem (2024). Optimization of the Counterweight Mass of a Passenger Elevator. Proceedings of the 7th International Conference on Design, Simulation, Manufacturing: The Innovation Exchange, DSMIE-2024, June 4–7, 2024, Pilsen, Czech Republic, Volume 2: Mechanical and Materials Engineering, pp. 3–13. DOI: http: /doi.org/10.1007/978-3-031-63720-9_1.

Singh, N. (2024). Optimising Vertical Mobility: Using Machine Learning to Reduce Passenger Wait Time in Elevators. 2024 IEEE International Conference on Computing, Power and Communication Technologies (IC2PCT), 1034–1048. DOI: http://doi.org/10.1109/IC2PCT60090.2024.10486445.

Benyao, C., Licheng, R., Jian, Ye., & Jianzhong, B. (2018). Elevator Traffic Pattern Recognition Based on Density Peak Clustering. 2018 IEEE International Conference of Safety Produce Informatization (IICSPI), 1722-1731. DOI: http://doi.org/10.1109/IICSPI.2018.8690418.

Jiang, X., Namokel, M., Hu, C., Tian, R., & Dong, J. (2019). Research on Energy Saving Control of Elevator. 2019 International Conference on Control, Automation and Information Sciences (ICCAIS), 1–5. DOI: http://10.1109/ICCAIS46528.2019.9074551.

Kosenkov, V.D., Ivlev, D.A., Vynakov, O.F., Savʹolova, E.V., & Chepovsʹkyy, I.V. (2023). Improvement of the technology of manufacturing direct current electric machines with a woundless rotor. Bulletin of Khmelnytsky National University. Technical Sciences, 5, 2, 143–146. DOI: https://www.doi.org/ 10.31891/2307-5732-2022-311-4-110-114.

Nguyen, T., Miura, N., & Sone, A. (2019). Analysis and control of compensation rope response in elevator system with timelyly length. 2019 11th Asian Control Conference (ASCC), 905–910. DOI: http://doi.org/10.1109/ASCC.2017.8287291.

Bulgar, V.V., Boyko, A.O., Ivlev, D.A., Yakovlev, O.V., & Kosenkov, V.D. (2018). Biinductor type electric machine. Patent of Ukraine No. 116924. Retrieved from: https://sis.ukrpatent.org/ uk/search/detail/704678/.

Boyko, A.O., Vinakov, A.F., Bulgar, V.V., & Besarab, A.M. (2016). Low-speed bi-inductor type engine in gearless electric drives of elevator lifting mechanisms. Electrical and Computer Systems, 21 (97), 49–55. Retrieved from: http://dspace.opu.ua/xmlui/handle/123456789/1093.5.

Boyko, А., & Volyanskaya, Ya. (2018). Development of the non-reduction electric drive of lift lifting mechanism. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (94). 50–59. DOI: http://doi.org/10.1007/978-3-031-63720-9_1.

Chernenko, M.Y., Kucher, E.S., & Kamysheva, E.Y. (2018). High-speed passenger lift model development. In: 2018 International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern Technologies (FarEastCon), IEEE, 1−4. DOI: https://doi.org/10.1109/FarEastCon.2018.8602562.

Acevedo, M., Orvañanos, T., Velázquez, R., & Haro, E. (2019). Optimum balancing of the four-bar linkage using fully cartesian coordinates. IEEE Latin Am. Trans. 17(06), 983–990. DOI: https://doi.org/10.1109/TLA.2019.8896821.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

[1]
Boiko, A., Ivanov, V., Klymchuk, I. і Ihnatenko, D. 2024. Питання моделювання тихохідного ліфтового електродвигуна бііндукторного типу. Праці Одеського політехнічного університету. 2(70) (Груд 2024), 72–80. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.70.2024.09.