Експрес-метод прогнозування розвитку деградаційних процесів в корабельних механізмах з використанням поточної інформації з бортових приладів.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.70.2024.15

Ключові слова:

оперативна оцінка технічного стану, моніторинг експлуатаційних параметрів, швидкість зміни у часі параметрів, бортова система контролю дизельного двигуна

Анотація

Пропонується на показах вимірювальних приладів панелі бортової системи управління та контролю експлуатаційних параметрів експлуатації енергетичної установки бойового катеру побудувати новий експрес-метод оперативної оцінки поточного технічного стану цієї установки. Експрес-метод діагностування пропонується в якості допоміжного джерела поточної технічної інформації, яка надається членами екіпажу сервісному технічному персоналу при поверненні в гавань. Експрес-метод не може замінити інструментальний метод діагностування із застосуванням сервісними інженерами спеціальних технічних приладів з метою отримання корисної інформації, який здійснюється на березі під час стоянки корабля біля причалу, а скоріш служить допоміжним до нього, і виконує роль сигнального запобіжника виникнення непередбачуваних аварійних ситуацій в морі в проміжку часу між сервісними інтервалами технічного обслуговування. Проведено ряд натурних експериментів з метою визначення найбільш інформативних параметрів, для оперативної оцінки технічного стану складових частин енергетичної установки, значення яких змінюються в часі. Зроблено оцінку та аналіз параметричних показників, що видає бортова система контролю технічного стану, зі зміщенням періоду проведення оперативного контролю на етапі прогріву агрегату чи механізму, з використанням удосконаленої методики діагностики за емпіричним критерієм швидкості зміни визначальних параметрів у фіксований період часу. Отримані проміжні значення швидкості зміни певних експлуатаційних параметрів та визначені шляхи отримання граничних меж критичних значень, наближення до яких збільшує імовірність втрати працездатності судового дизельного двигуна та ризик спроможності корабля виконувати свої завдання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Shull, Peter J., ed. (2002). Nondestructive Evaluation: Theory, Techniques, and Applications. New York: Marcel Dekker, Inc., 2002.

Strelkovskaya, L. (2016). Selection of Information for Expert System of the Assessment of Technical Condition of the Ship Internal Combustion Engine in Use. Information Technologies, no. 1 (14), 320–328. Retrieved from: http://en.crb.com.ua/nvksma/article/view/785/782.

Tymkiv, A. V., & Denisov V. G. (2013). Methods and Ways of Diagnosing the Ship’s Powerplant.Ship’s Powerplants, 32, 113–123. Retrieved from: http://seu.onma.edu.ua/wp-content/uploads/2020/09/2013_32_32_18_11_13.pdf.

Saufi, S. R. et al. (2019). Challenges and Opportunities of Deep Learning Models for Machinery Fault Detection and Diagnosis: A Review. IEEE Access, 7, 122644–122662. Retrieved from: https://ieeexplore.ieee.org/document/8819956.

Tania Cerquitelli et al., eds. (2021). Predictive Maintenance in Smart Factories: Architectures, Methodologies, and Use-cases. Singapore: Springer Nature Singapore Pte Ltd.

Lukas Budde et al. (2023). Smart Factory Navigator: Identifying and Implementing the Most Beneficial Use Cases for Your Company-44 Use Cases That Will Drive Your Operational Performance and Digital Service Business. Cham: Springer Nature Switzerland AG.

Xuefeng Chen et al. (2018). Basic Research on Machinery Fault Diagnostics: Past, Present, and Future Trends. Frontiers of Mechanical Engineering, 13, 264–291. Retrieved from: https://link.springer.com/ article/10.1007%2Fs11465-018-0472-3.

Kolobov, K. S. (2019). Improving the Method of Express Diagnostics of the Technical Condition of Transport Diesel Engines. PhD(Eng) diss., National Transport University (Kiev), Retrieved from:http://diser.ntu.edu.ua/Kolobov_dis.pdf.

Roman Varbanets et al. (2024). Methods of Real-Time Parametric Diagnostics for Marine Diesel Engine. Polish Maritime Research, 31, 3 (123), 71–84. DOI: https://doi.org/10.2478/pomr-2024-0037.

Peretiaka, N., Boriak, K., & Vatrenko, O. (2020). Improving the Thermal Method for Assessing the Technical Condition of Rolling Bearings Based on the Heating Rate Criterion. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5, 1 (107), 118–126. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.212540.

Peretiaka, N. (2017). Analysis of Experimental Tests of Generator Drive Gearboxes from the Middle Part of the Axle of the Wheelset of Passenger Coach. Collection of Scientific Papers of the Military Institute under Taras Shevchenko National University of Kiev, 55, 81–92. URL: https://miljournals. knu.ua/index.php/zbirnuk/article/view/196.

Polishchuk, A. M. (2021). Problems and Prospects of the Repair (Modernization) of Warships for the Navy of the Ukrainian Armed Forces. Maritime Strategy of the State. Development and Implementation of the Maritime Potential of Ukraine: Materials of International Scientific Forum. Kiev: Ivan Cherniahovski National University of Ukrainian Defense: 114–121. https://nuou.org.ua/nauka/ confi/morska-strategya-derzhavi.-rozvitok-ta-realzaczya-morskogo-poten.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

[1]
Boriak, K. і Ihnatenko, O. 2024. Експрес-метод прогнозування розвитку деградаційних процесів в корабельних механізмах з використанням поточної інформації з бортових приладів. Праці Одеського політехнічного університету. 2(70) (Груд 2024), 131–142. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.70.2024.15.

Номер

Розділ

Метрологія, стандартизація і сертифікація