Робота попередньо-напружених прольотних балок мостивих кранів з урахуванням комбінацій навантажень

Автор(и)

  • Анатолій Вікторович Ткачьов Національний університет "Одеська політехніка"
  • Олексій Анатолійович Ткачьов Національний університет "Одеська політехніка"
  • Ігор Валентинович Прокопович Національний університет "Одеська політехніка" https://orcid.org/0000-0002-8059-6507

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.1.65.2022.04

Ключові слова:

bridge crane, stress-strain state, pre-stressed beams, deflections of the beam

Анотація

В роботі розглядаються питання, пов’язані з підвищенням несучої здатності прольотних балок кранів мостового типу засобом попереднього напруження. Відомо, що робота прольотної будови крана с попередньо-напруженими балками проходить при таких самих умовах, режимах та вантажопідйомностях, як і звичайних кранів, де несуча здатність їх прольотних будов повинна бути забезпечена високою міцністю і жорсткістю у двох площинах – головній вертикальній площині та в горизонтальній. Але дослідження напружено-деформованого стану крану з попередньо-напруженим мостом, працюючим в горизонтальній площині, не проводились. Особливість цього питання складається в розробці нової математичної моделі попередньо напруженої головної балки, а також в отриманні рівняння кривої прогинів цієї балки при роботі її в горизонтальній площині. Був проведений аналіз її напружено-деформованого стану у площині підвісу вантажу, а також при одночасній дії вертикальних та горизонтальних сил. Вказаний аналіз дозволив встановити вплив горизонтальних інерційних навантажень на деформований стан попередньо напруженого моста. Встановлено, що при роботі мостового крану з вантажем у середині прольоту прогини прольотної балки не виходять за межі регламентуючих прогинів звичайного кранового моста, що позитивно впливає на деформований стан головної балки та полегшує роботу крана у цілому. Отримані у цій роботі результати надалі можуть бути використані для проектування кранів мостового типу з попередньо напруженими прольотними балками з метою підвищення їх вантажопідйомності, продовження терміну їхньої служби без демонтажу. А також для вдосконалення діючих конструкцій та інженерних засобів розрахунку, як на стадіях проектування, так і в умовах реальної експлуатації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bonopera M., Chang K., Lee Zheng-Kuan. State-of-the-Art Review on Determining Prestress Losses in Prestressed Concrete Girders. Appl. Sci. 2020. 10. 72–57.

Chebrovsky A., Savva Yu. Review of the state of prestressed metal beams and the results of the study of operating crane beams when operating on a moving load. PNU Bulletin. 2013. 4 (31). 383–402.

Tkachev An., Tkachev Al., Predrag Dasic, Prokipovych I., Kostina M. Static Stiffness of the Crane Bridges under Moving Lood Distributoin. InterPartner-2021, 3rd Grabchenko`s International Conference on Advanced Manufacturing Process, 2021. September 7-10, 2021, Odessa, Ukraine, p. 42.

Yifei T., Lijin L., Guomin S., Dongbo L., Xiangdong L. Overhead Crane Camber Deformation Assessment and Energy Analysis. Proceedings of the Institute of Mechanical Engineers. 2014. Part B (6), 55–52.

Iodchik A., Kravchuk V. Engineering calculation of steel prestressed beam. TOGU Gazette. 2013. 2(29), 64–72.

Zhegulsky V., Mironov I., Lukashuk O. Design and calculation of crane metal structures. Ural Publishing House University. 2019.

Lou T. J., Lopes S. M. R., Lopes A. V. Numerical modeling of externally prestressed steel 436 -concrete composite beams. J. Constr. Steel Res. 2016. 121, 229–236.

Qu X., Xu G., Fan X., Bi X. Intelligent optimization methods for the design of an overhead traveling crane. Chinese Journal of Mechanical Engineering. 2015. 28(1), 187–196.

Zou J., Huang Y., Feng W., Chen Y., Huang Y. Experimental study on flexural behavior of concrete T-beams strengthened with externally prestressed tendons. Mathematical Biosciences and Engineering. 2019. Vol. 16, Issue 6. 6962–6974. DOI: 10.3934/mbe.2019349.

Jianqun W., Shenghua T., Zheng H., Zhou C., Zhu M. Flexural Behavior of a 30-Meter Full-Scale Simply Supported Prestressed Concrete Box Girder. Appl. Sci. 2020. 10(9). 30–76.

Iodchik A. Deflections of a steel beam, pre-stressed by bending of the I-beam. Bulletin of VSSTU. 2013. 5(44), 45–52.

Garcia J.M., Bonett R.L., Schultz A.E., Carrillo J. Ledezma C. Flexural behavior of ungrouted post-tensioned concrete masonry beams with unbonded bars. Constr. Build. Mater. 2019. 203. 210–221.

Tkachov А., Tkachov О., Sydorenko I. Improvement of the deformed state of flight beams of bridge cranes. Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts. 2020. 2.4, 118–125.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-27

Як цитувати

[1]
Tkachev, A., Tkachev O.А. і Prokopovich, .I. 2022. Робота попередньо-напружених прольотних балок мостивих кранів з урахуванням комбінацій навантажень. Праці Одеського політехнічного університету. 1(65) (Бер 2022), 40–46. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.1.65.2022.04.