Застосування елементів теорії неврахованих сил Кориоліса у процесі кочення колісного рушія

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.58.2019.02

Ключові слова:

фізико-математична модель, рушій, колесо, Кориолісова сила

Анотація

Робочий процес кочення колісного рушія супроводжується стисканням та розтягуванням шини при її деформації. Для підвищення працездатності мобільних енергетичних засобів, велика увага приділяється проблемі збільшення ККД колісних рушіїв, яка передбачена Законом України “Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України”. Розвиток порушеної проблеми буде спрямований на підвищення ККД колісного рушія шляхом удосконалення його конструкції. Врахування сил Кориоліса дозволить конструкторам удосконалити конструкцію протектора автомобільного колеса, що в свою чергу підвищить надійність керування тягово-транспортним засобом тим самим буде збільшена вірогідність безпечності його руху. В статті розглянуті питання впливу Кориолісової сили на динаміку руху колісного рушія. Метою дослідження є удосконалення технології кочення колісного рушія, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в Кориолісову силу, яка є допоміжним фактором до цієї технології. Наукова та практична значущості роботи полягає в тому, що вперше запропонована технологія в якій врахована частка енергії, яка відповідає за безпеку руху і підведена до колісного рушія під назвою Кориолісова сила. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок Кориолісової сили з динамікою кочення колісного рушія. Результатом є розроблена геометрія роботи колісного рушія у циклі демпфування провалу опорної поверхні, виявлені негативні наслідки дії Кориолісової сили на безпеку руху транспортного засобу. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропоновано модель для підвищення безпеки руху транспортного засобу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Леонід Миколайович Петров, Military Academy

PhD, Assoc. Prof.,

Посилання

Киргоф Г.Р. Лекции по математической физике / под ред. А.Т. Григорьяна, Л.С. Полака. – пер. с 4-го нем. изд. Москва: КомКнига, 2014. 390 с.

Котович С.В. Движители специальных транспортных средств. Часть I: Учебное пособие. МАДИ (ГТУ). Москва, 2008. 161 с.

Черниш О.М., Березовий М.Г., Яременко В.В., Головач І.В. Теоретична механіка. Київ: Центр учбової літератури, 2018. 760 с.

Хусаинов А.Ш. Теория автомобиля. Конспект лекций / А.Ш. Хусаинов, В.В. Селифонов. Улья-новск: УлГТУ, 2008. 121 с.

Петров Л.М. Теорія колісного рушія з гнучким бандажем і динамікою навантаження гравітацій-ною складовою. Агр. вісник причорн. 2010. Вип. 55. С. 9–13.

Петров Л.М., Борисенко Т.М. Теорія транспортного засобу з елементами моделювання роботи колісного рушія довантаженого динамічною вагою. Вісті Автомобільно-дорожнього інститу-ту: науково виробничий збірник. 2011. №1(12). С. 105 – 109.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-06

Як цитувати

[1]
Petrov, L. і Borysenko, T. 2019. Застосування елементів теорії неврахованих сил Кориоліса у процесі кочення колісного рушія. Праці Одеського політехнічного університету. 2(58) (Жов 2019), 15–20. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.58.2019.02.