Dynamic loads in the glove machine due to the carriages reciprocating motion and the dynamic load reduction

Authors

  • Vitaliy V. Chaban Київ. нац. ун-т технологій та дизайну
  • Boris F. Pipa Київ. нац. ун-т технологій та дизайну
  • O. V. Chaban Київ. нац. ун-т технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.44.2014.14

Keywords:

glove knitting machine, glove machine carriages drive, dynamic loads, energy accumulating and compensating device

Abstract

This research is devoted to analyzing the dynamic loads generated in the glove machine at reciprocating motion of knitting and intermediate carriages. Proposed is a method for determining the maximum dynamic loads in the glove machine carriages’ drive. It is noted that the dynamic loads reduction can be achieved by equipping the drive with energy accumulation and compensation units, in which quality it is expedient to use the cylindrical compression springs. The obtained dependence allows to determine the necessary stiffness of compression springs (energy accumulating and compensating units), at which the dynamic loads due to the carriages masses’ inertia can be almost completely eliminated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vitaliy V. Chaban, Київ. нац. ун-т технологій та дизайну

д-р техн. наук, проф.

Boris F. Pipa, Київ. нац. ун-т технологій та дизайну

д-р техн. наук, проф.

O. V. Chaban, Київ. нац. ун-т технологій та дизайну

магістр

References

Піпа, Б.Ф. Динаміка механізмів в’язання круглов’язальних машин: монографія / Б.Ф. Піпа; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К.: КНУТД, 2008. — 416 с.

Чабан, В.В. Динаміка основов’язальних машин: монографія / В.В. Чабан, Л.А. Бакан, Б.Ф. Піпа; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К.: КНУТД, 2012. — 286 c.

Параска, Г.Б. Стабілізація натягу ниток основи на в’язальних машинах: монографія / Г.Б. Параска. — Хмельницький: ХНУ, 2012. — 275 c.

Published

2014-11-05

How to Cite

[1]
Chaban, V.V., Pipa, B.F. and Chaban, O.V. 2014. Dynamic loads in the glove machine due to the carriages reciprocating motion and the dynamic load reduction. Proceedings of Odessa Polytechnic University. 2(44) (Nov. 2014), 71–74. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.44.2014.14.