Аналіз пропускної здатності вулично-дорожньої мережі сучасного регіонального центра
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.3.50.2016.06Ключові слова:
пропускна здатність, вулично-дорожня мережа, транспортні засоби, інтенсивність руху, організація дорожнього рухуАнотація
Збільшення інтенсивності руху транспорту, зміна структури і швидкісних режимів транспортних потоків пред'являють усе жорсткіші вимоги до засобів керування і організації дорожнього руху для забезпечення необхідного рівня ефективності і безпеки останнього. Для вирішення цієї проблеми необхідно побудувати оптимальну за довжиною, щільністю й транспортно-експлуатаційними показниками вулично-дорожню мережу. Мета: Метою дослідження є оцінка завантаженості й аналіз пропускної здатності вулично-дорожньої мережі сучасного регіонального центра. Матеріали і методи: Всі дослідження й розрахунки в роботі авторами проведено на прикладі вулично-дорожньої мережі Приморського району м. Одеси (Україна). Для оцінки пропускної здатності було обрано декілька вулиць – транзитних артерій історичного центра міста. Саме по них відбувається рух до основного пасажиро- і транспортно-утворюючого вузла – залізничного вокзалу. Для оцінки пропускної здатності розглянутої вулично-дорожньої мережі було використано методи натурних спостережень, тому що їх засновано на проведенні безпосередніх вимірювань характеристик дорожнього руху у різних місцях вулично-дорожньої мережі. Результати: Проведене дослідження дало об'єктивну картину найважливіших кореспонденцій. Проведено оцінку ступеня завантаження розглянутої вулично-дорожньої мережі, для чого обчислено розрахункову пропускну здатність багатосмугової проїзної частини. Аналіз отриманих даних показав, що стан потоку транспорту у досліджуваному районі щільно насичений. Вироблено рекомендації для вдосконалення організації дорожнього руху сучасного регіонального центра.
Завантаження
Посилання
Paterson, S.E. Road traffic: Safety, modeling and impacts / S.E. Paterson, L.K. Allan. — New York: Nova Science Publishers, 2009. — 560 p.
Road engineering for development / ed. by R. Robinson, B. Thagesen. — 2nd Ed. — London; New York: Spon Press, 2004. — 514 p.
Vasconcellos, E.A. Urban transport, environment, and equity: The case for developing countries / E.A. Vasconcellos. — London: Earthscan Publications, 2001. — 344 p.
Roess, R.P. The highway capacity manual: A conceptual and research history. Volume 1, Uninterrupted flow / R.P. Roess, E.S. Prassas. — Berlin: Springer, 2014. — Vol. 1. — 470 p.
Bellomo, N. On the mathematical theory of vehicular traffic flow I: Fluid dynamic and kinetic modelling / N. Bellomo, M. Delitala, V. Coscia // Mathematical Models and Methods in Applied Sciences. — 2002. — Vol. 12, Issue 12. — PP. 1801—1843.
Garavello, M. Traffic flow on networks / M. Garavello, B. Piccoli. — Springfield: American Institute of Mathematical Sciences, 2006. — 243 p.
Kerner, B.S. Introduction to modern traffic flow theory and control: The long road to three-phase traffic theory / B.S. Kerner. — Berlin: Springer, 2009. — 265 p.
Клинковштейн, Г.И. Организация дорожного движения / Г.И. Клинковштейн, М.Б. Афанасьев. — 4-е изд., перераб. и доп. — М.: Транспорт, 1997. – 231 с.