Розрахунок на стійкість плоскої форми згинання елементів конструкції рами гоночного автомобіля у вигляді кругових арок

Автор(и)

  • Віктор Федорович Оробей Національний університет "Одеська політехніка"
  • Олександр Михайлович Лимаренко Національний університет "Одеська політехніка"
  • Анастасія Юріївна Бажанова Національний університет "Одеська політехніка"
  • В. В. Хамрай Національний університет "Одеська політехніка"
  • А. А. Пономаренко Національний університет "Одеська політехніка"

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.64.2021.01

Ключові слова:

крайові завдання стійкості, система лінійних диференціальних рівнянь із змінними коефіцієнтами, фундаментальні ортонормовані функції, метод граничних елементів, гоночний автомобіль, формула, рама

Анотація

Для підвищення міцності та жорсткості характеристик шарнірні елементи конструктивних елементів гоночних автомобілів мають велике співвідношення осьових моментів інерції поперечних перерізів. В роботі отримана методика розв'язання крайових завдань стійкості плоскої форми згинання елементів конструкцій гоночних автомобілів у вигляді кругових арок з перерізами, що мають декілька осей симетрії. В автомобілях класу Формула ці елементі є найбільш відповідальними за безпеку життя і неушкодженість людини-пілота. В роботі виконано інтегрування системи двох диференціальних рівнянь стійкості зазначених конструктивних елементів рами гоночного автомобіля у вигляді кругових арок або криволінійних стержнів. Для дослідження використано чисельно-аналітичний метод граничних елементів розроблений професором Оробеєм В.Ф. В статті наведено два варіанти систем фундаментальних ортонормованих функцій для диференціальних рівнянь стійкості кругових арок з постійними коефіцієнтами які отримані в ході досліджень. Задачу стійкості конструктивних елементів гоночних автомобілів що за своєю геометрією відповідають круговим аркам вирішено числовим методом що набуває стрімкого розвитку, метод має теоретично доведені точні рішення. Отримане в ході досліджень рівняння може бути застосоване до вирішення дуже складних завдань стійкості різноманітних конструкцій, що містять стержні, окреслені по дузі кола. Рівняння можна застосовувати для рішень дуже складних задач стійкості різних конструкцій, що містять стержні, окреслені по дузі кола. Такі конструктивні елементи використовуються в багатьох конструкціях галузевого машинобудування

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

De Backer H., Outtier A., P. Van Bogaert. Buckling design of steel tied-arch bridges. Journal of Constructional Steel Research. 2014. Vol. 103. P. 159–167. DOI: 10.1016/j.jcsr.2014.09.004.

Louise C.N., Md Othuman A.M., Ramli M. Performance of lightweight thin-walled steel sections: theoretical and mathematical considerations. Advances in Applied Science Research. 2012. Vol. 3, Issue 5. P. 2847–2859.

Pi Y.-L., Bradford M.A. In-plane stability of preloaded shallow arches against dynamic snap-through accounting for rotational end restraints. Engineering Structures. 2013. Vol. 56.

P. 1496–1510. DOI: 10.1016/j.engstruct.2013.07.020.

Becque J., Lecce M., Rasmussen K. J. R. The direct strength method for stainless steel compression members. Journal of Constructional Steel Research. 2008. Vol. 64, Issue 11.

P. 1231–1238. DOI: 10.1016/j.jcsr.2008.07.007.

Andreew V. I., Chepurnenko A. S., Yazyev B. M. Energy Method in the Calculation Stability of Compressed Polymer Rods Considering Creep. Advanced Materials Research. 2014. Vol. 1004-1005. P. 257–260. DOI: 10.4028/www.scientific.net/amr.1004-1005.257.

Artyukhin, Yu. P. Approximate analytical method for studying deformations of spatial curvilinear bars. Uchenye zapiski Kazanskogo Universiteta. Physics and mathematics. 2012. Vol. 154.

P. 97–111.

Orobey V, Nemchuk O, Lymarenko O, Piterska V, Lohinova L. Taking account of the shift and inertia of rotation in problems of diagnostics of the spectra of critical forces mechanical systems. Diagnostyka. 2021, 22(1), 39–44. DOI: http://doi.org/10.29354/diag/132555.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-11

Як цитувати

[1]
Orobey, V.F., Lymarenko, O.M., Bazhanova А.Y., Hamray, V.V. і Ponomarenko A.А. 2021. Розрахунок на стійкість плоскої форми згинання елементів конструкції рами гоночного автомобіля у вигляді кругових арок. Праці Одеського політехнічного університету. 2(64) (Лис 2021), 5–12. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.64.2021.01.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають