Теоретичні дослідження автомобільного колеса з компенсатором тягового зусилля.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.1.63.2021.03

Ключові слова:

фізико-математична модель, рушій, колесо, колісно-пружний компенсатор

Анотація

Робочий процес кочення колісного рушія супроводжується навантаженням колісного рушія силою гравітаційного навантаження, що приводить до стискання та розтягування шини при її деформації. В статті розглянуті питання дослідження механічної системи «автомобільне колесо-пружинний компенсатор тягового зусилля», з застосуванням теореми про зміну кінетичної енергії цієї системи, загального рівняння динаміки, а також рівняння Лагранжа другого роду. Метою дослідження є удосконалення конструкторсько-технологічної схеми кочення колісного рушія, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в обертальний рух колісно-пружного компенсатора тягового зусилля , який є допоміжним фактором до цієї технології. Наукова та практична значущості роботи полягає в тому, що вперше запропонована технологія в якій при обертанні колісного рушія введено частка енергії обертального руху механічної системи «автомобільне колесо-пружинний компенсатор тягового зусилля», яка дозволяє значно підвищити тягове зусилля колісного рушія. Методологією дослідження являлося встановити математичний звʼязок силою, яку створює «автомобільний колісно-пружинний компенсатор тягового зусилля», з додатковим шляхом, який проходить колесо. Результатом є розроблена геометрія роботи колісного рушія у циклі демпфування «автомобільним колісно-пружинним компенсатором тягового зусилля» провалу опорної поверхні. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропоновано модель для підвищення тягових можливостей транспортного засобу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Петров Л. М., Скоріченко О. І. Елементи теорії перетворення сліду контакту колісного рушія ав- томобіля з опорною поверхнею в головний момент сил інерції стиснутої частки шини. C. 126– 139. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-65-5.8.

Янчевский В. Линии жизни протектора. Коммерческий транспорт. 2007. № 2. С. 134–136.

Спосіб переміщення автомобільної системи Петрова-Борисенка: пат. 145878 Україна № u202004824; заяв. 28.07.2020; опубл. 06.01.2021, Бюл. № 1. 5 с.

Колесо транспортного засобу: пат. 142331 Україна № u202000063; заяв. 02.01.2020; опубл. 25.05.2020, Бюл. № 10. 7 с.

Березін Л.М., Кошель С.О., Кошель Г.В. Теоретична механіка. Статика. Київ : Центр учбової лі- тератури, 2013. 122 с.

Березін Л.М., Кошель С.О., Кошель Г.В. Теоретична механіка. Кінематика. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 93 с.

Кошель С., Леонід Березін, Ганна Кошель. Теоретична механіка. Київ : Центр навчальної літера- туриб 2020. 156 с.

Ловейкін В.С., Ромасевич Ю.О. Аналіз та синтез режимів руху механізмів вантажопідйомних машин: монографія. Київ : Компрінт, 2012. 298 с.

Дюндик С.М. Модель для дослідження динаміки підвіски автомобіля спеціального призначення. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. 2019. Вип. 1. С. 45–53.

Пружне колесо транспортного засобу: пат. 1269 Україна № 2001074968; заяв. 14.07.2001; опубл. 17.06.2002; Бюл. № 8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-18

Як цитувати

[1]
Petrik, Y. і Petrov, L. 2021. Теоретичні дослідження автомобільного колеса з компенсатором тягового зусилля. Праці Одеського політехнічного університету. 1(63) (Трав 2021), 27–37. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.1.63.2021.03.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають