Теоретичні дослідження автомобільного колеса з компенсатором тягового зусилля.
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.1.63.2021.03Ключові слова:
фізико-математична модель, рушій, колесо, колісно-пружний компенсаторАнотація
Робочий процес кочення колісного рушія супроводжується навантаженням колісного рушія силою гравітаційного навантаження, що приводить до стискання та розтягування шини при її деформації. В статті розглянуті питання дослідження механічної системи «автомобільне колесо-пружинний компенсатор тягового зусилля», з застосуванням теореми про зміну кінетичної енергії цієї системи, загального рівняння динаміки, а також рівняння Лагранжа другого роду. Метою дослідження є удосконалення конструкторсько-технологічної схеми кочення колісного рушія, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в обертальний рух колісно-пружного компенсатора тягового зусилля , який є допоміжним фактором до цієї технології. Наукова та практична значущості роботи полягає в тому, що вперше запропонована технологія в якій при обертанні колісного рушія введено частка енергії обертального руху механічної системи «автомобільне колесо-пружинний компенсатор тягового зусилля», яка дозволяє значно підвищити тягове зусилля колісного рушія. Методологією дослідження являлося встановити математичний звʼязок силою, яку створює «автомобільний колісно-пружинний компенсатор тягового зусилля», з додатковим шляхом, який проходить колесо. Результатом є розроблена геометрія роботи колісного рушія у циклі демпфування «автомобільним колісно-пружинним компенсатором тягового зусилля» провалу опорної поверхні. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропоновано модель для підвищення тягових можливостей транспортного засобу.
Завантаження
Посилання
Петров Л. М., Скоріченко О. І. Елементи теорії перетворення сліду контакту колісного рушія ав- томобіля з опорною поверхнею в головний момент сил інерції стиснутої частки шини. C. 126– 139. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-65-5.8.
Янчевский В. Линии жизни протектора. Коммерческий транспорт. 2007. № 2. С. 134–136.
Спосіб переміщення автомобільної системи Петрова-Борисенка: пат. 145878 Україна № u202004824; заяв. 28.07.2020; опубл. 06.01.2021, Бюл. № 1. 5 с.
Колесо транспортного засобу: пат. 142331 Україна № u202000063; заяв. 02.01.2020; опубл. 25.05.2020, Бюл. № 10. 7 с.
Березін Л.М., Кошель С.О., Кошель Г.В. Теоретична механіка. Статика. Київ : Центр учбової лі- тератури, 2013. 122 с.
Березін Л.М., Кошель С.О., Кошель Г.В. Теоретична механіка. Кінематика. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 93 с.
Кошель С., Леонід Березін, Ганна Кошель. Теоретична механіка. Київ : Центр навчальної літера- туриб 2020. 156 с.
Ловейкін В.С., Ромасевич Ю.О. Аналіз та синтез режимів руху механізмів вантажопідйомних машин: монографія. Київ : Компрінт, 2012. 298 с.
Дюндик С.М. Модель для дослідження динаміки підвіски автомобіля спеціального призначення. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. 2019. Вип. 1. С. 45–53.
Пружне колесо транспортного засобу: пат. 1269 Україна № 2001074968; заяв. 14.07.2001; опубл. 17.06.2002; Бюл. № 8.