Визначення підходу до якості при побудові процесного ландшафту Державного університету «Одеська політехніка»

Автор(и)

  • Геннадiй Олександрович Оборський Національний університет "Одеська політехніка" https://orcid.org/0000-0002-5682-4768
  • Людмила Михайлівна Перперi Національний університет "Одеська політехніка"
  • Ганна Михайлівна Голобородько Національний університет "Одеська політехніка"
  • Юрій Григорович Паленний Національний університет "Одеська політехніка"
  • Володимир Павлович Гугнін Національний університет "Одеська політехніка"

DOI:

https://doi.org/10.15276/opu.2.64.2021.09

Ключові слова:

підхід до якості, процесний ландшафт, управління якістю, забезпечення якості, стейкхолдери

Анотація

Об'єктом цього дослідження є модель процесного ландшафту закладу вищої освіти. В цьому дослідженні було встановлено взаємозв'язок верхніх рівнів циклів постійного поліпшення з циклами нижніх рівнів. Запропоновано визначати взаємозв'язок рівнів процесів постійного поліпшення через фазу «Роби» таким чином, що ця фаза процесу верхнього рівня реалізується повним циклом підпроцесу. Були визначені вихідні положення та послідовність дій для побудови ландшафту системи управління якістю для чого необхідно було визначити контекст діяльності університету; визначити процеси за категоріями та ступінь їх деталізації; визначити послідовність процесів різних категорій та взаємозв'язку між ними. У результаті побудовано процесний ландшафт із застосуванням графічного методу. Для реалізації інноваційних рішень, реінжинірингу процесу загалом запропоновано цикл PDCA доповнити фазою «S – старт». Ця фаза має ініціювати створення певних процесів, які після старту мають розвиватися самостійно без втручання вищого керівництва. Проведено аналіз процесного ландшафту відповідно до поставлених цілей та їх придатності відповідно до контексту діяльності організації. Цінність роботи полягає в тому, що заклади освіти можуть використовувати результати досліджень, представлених у статті, для побудови власного процесного ландшафту системи управління якістю закладу освіти з урахуванням вимог стандартів ISO 9001:2015, ISO 21001:2018 і стандартів та рекомендацій ESG 2015; у роботі показано способи інтеграції рекомендацій ESG до структури вимог стандартів ISO.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Martin M., Parikh S. Quality management in higher education: developments and drivers: results from an international survey. 1st ed. Paris : UNESCO IIEP. 2017. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark: /48223/pf0000260226. (дата звернення: 10.02.2021).

Vlasceanu L., Grünberg L. and Pârlea D. Quality assurance and accreditation: a glossary of basic terms and definitions. 2nd ed. Bucharest : UNESCO-CEPES. 2007. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark: /48223/pf0000134621. (дата звернення: 23.08.2020).

Kettunen J. Integrated Management Approaches in Higher Education. US-China Education Review A. 2015. 5(11). P. 707–717. DOI:10.17265/2161-623X/2015.11.001.

Manatos M., Sarrico C., Rosa M. The integration of quality management in higher education institutions: a systematic literature review. Total Quality Management & Business Excellence. 2017. 28(1-2). P. 159–175. DOI:10.1080/14783363.2015.1050180.

Moldovan L. Integration of Strategic Management and Quality Assurance in the Romanian Higher Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2012. (58). P. 1458–1465. DOI:10.1016/ j.sbspro.2012.09.1132.

ISO/IEC 40180:2017 Information technology – Quality for learning, education and training – Fundamentals and reference framework. Geneva, Switzerland: ISO.

ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements. Geneva, Switzerland: ISO.

The EFQM Model. Brussels: EFQM. URL: https://www.efqm.org/efqm-model/. (дата звернення: 20.08.2021).

Baldrige Excellence Framework 2021-2022 (Education). URL: https://www.nist.gov/baldrige/ publications/baldrige-excellence-framework/education#ed. (дата звернення: 25.01.2021).

ISO 21001:2018 Educational organizations – Management systems for educational organizations - Requirements with guidance for use. Geneva, Switzerland: ISO.

ESG, 2015. European stadards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education, ESG. Brussels, Belgium: ENQA. URL: https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ ESG_2015.pdf. (дата звернення: 10.06.2021).

Перпері Л.М., Оборський Г.О., Паленний Ю.Г., Голобородько Г.М. Аспекти формування критеріїв оцінки якості освітніх послуг. Bulletin of NTU “KhPI”. Series: Mechanical-technological systems and complexes. 2017. 44(1266). P. 162–166. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/ KhPI-Press/35659/1/vestnik_KhPI_2017_44_Perperi_Aspekty_formuvannia.pdf. (дата звернення: 12.08.2020)

Перпері Л.М., Оборський Г.О., Голобородько Г.М. Багаторівнева модель управління процесом. Вісник НТУ ХПІ, Серія: Нові рішення в сучасних технологіях. 2017. № 32 (1254). С. 74–79. DOI:10.20998/2413-4295.2017.32.12.

L. Perperi, H. Oborskyi, G. Goloborodko, Yu. Palennyy. Improving the model of quality management systems processes assessment. Proceedings of Odessa Polytechnic University. 2018. 1(54). P. 115–122. DOI: 10.15276/opu.1.54.2018.16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-27

Як цитувати

[1]
Oborsky, G.A., Perperi L.М., Goloborodko, G.M., Palennyi, Y.G. і Guhnin, V.P. 2021. Визначення підходу до якості при побудові процесного ландшафту Державного університету «Одеська політехніка». Праці Одеського політехнічного університету. 2(64) (Лис 2021), 71–80. DOI:https://doi.org/10.15276/opu.2.64.2021.09.

Номер

Розділ

Метрологія, стандартизація і сертифікація

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають