Theoretical elements of energy modular layout of automobile system
DOI:
https://doi.org/10.15276/opu.1.63.2021.02Keywords:
physical-mathematical model, mover, wheel, car system, platformAbstract
The article presents a physical and mathematical model of the energy-modular configuration of a vehicle. A technique for modeling the motion of an automobile system with main connections based on the Lagrange equations is considered. This approach allows us to represent the model of the automotive system as a combination of two platforms, force factors and mechanical links, ensures their combination in one workflow. An equation has been drawn up and calculations have been carried out to change the kinetic energy for various modes of motion of the automobile system. The aim of the study is to improve the technology of moving the automotive system using a combination of two mobile platforms. The scientific and practical significance of the work lies in the fact that for the first time a technology has been proposed in which the energy of interaction of two platforms is used to move the automobile system. The research methodology was to establish a mathematical relationship between the generalized force and the dynamics of platform interaction, which is responsible for the movement of the automotive system. The result is the developed geometry of the interaction between platforms in the damping cycle of the interacting platforms. The value of the study, the results of the work carried out make it possible to contribute to the automotive industry. A model is proposed to reduce the energy to create vehicle motion.
Downloads
References
Кнюх А.Б., Козлов М.А., Михайлов Е.П. Создание универсальных устройств безопасности-один из возможных путей совершенствования грузоподъёмных машин. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2011. № 5, С. 24.
Шевченко С.І., Полупан Є.В. Аналіз впливу механічної характеристики приводу при гальмуванні на динамічні навантаження. Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2019. № 2, (250). С. 125–130.
Козлов М.А. Михайлов Е.П., Кнюх А.Б. К вопросу определения оптимального угла наклона неприводных роликовых конвейеров. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника..2011, № 5, С. 25–26.
Козлов М.А., Михайлов Е.П., Кнюх А.Б. О К.П.Д. блоков при различных схемах их использования для подъёма грузив. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2013. № 6. C. 14–15.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф., Николаева И.А. Динамика движения груза, прикладываемого с некоторой скоростью к концу упругого заторможенного стержня. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника.2013. № 10. С. 18–20.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф., Николаева И.А. Как сотрудничество «Январки» и Одесского политеха помогало растить кадры для производства и создавать новые машины. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2014. № 1−2. С. 17–18.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф., Николаева И.А. О некоторых проблемах механизма передвижения кранов на рельсовом ходу. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2016. № 1. С. 8–11.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф., Николаева И.А. Безопасная полиспастная подвеска лифтовых кабин. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2016. № 1. С. 26.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф. Николаева И.А. Возможный вариант определения силовых факторов при изгибе каната на Блоках. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2017. № 4. С. 21–22.
Петров Л.М., Кішянус І.В., Скоріченко О.І. Проект автомобіля з додатковим реактивним поштовхом у зоні плями контакту колісного рушія з опорною поверхнею : монографія. Рига : Baltija Publishing. 2019. С. 229–246.
Козлов М.А., Дащенко А.Ф. Николаева И.А. О некоторых специфических проблемах безопасности и надёжности работы грузоподъёмных машиню. Журнал Подъёмные сооружения. Специальная техника. 2017. № 8. С. 16–19.
Петров Л.М., Осєнчинін М.Г. Проект автомобільної системи із силовим збудженням коливань у технологічній платформі : монографія. Рига : Baltija Publishing. 2020. 524 с.